Laatste nieuws

Woord van de voorzitter

Woord van de voorzitter

Voor Europlex stond het boekjaar 2017 in het teken van vernieuwing, verjonging en ambitie.

Vernieuwing: dat betekent voor Europlex alle aanwezige kennis gebruiken om uit te pakken met gloednieuwe producten en materialen. Dankzij interne research en motivatie zijn we er het afgelopen jaar in geslaagd om producties te realiseren als CNC-draaien en –frezen met heel specifieke materialen, zoals Filtron E800, Plexiglas LED OE012 XI, PEEK en andere nieuwigheden.

Verder heeft ons bedrijf de voorbije maanden een echte verjongingskuur ondergaan. In samenwerking met ons eigen personeel en externe medewerkers hebben we van ons laten horen. De verjonging van Europlex is dan ook een feit: zowel wat de productie betreft als op het vlak van onze website en sociale media.

Onze ambitie was een volgend punt op de agenda. Naast aandacht voor omzet en brutomarge, wilden we ook maximaal inzetten op een fijne samenwerking met ons personeel én op duurzaam ondernemen. Zo wilden we ons papier- en grondstoffenafval verminderen en besparen op energie. Met een uitgetekend plan zijn we ook geslaagd in die missie en is zowel onze afvalproductie als ons energieverbruik met meer dan 50 % gedaald. Enkele voorbeelden van ons nieuwe, duurzame beleid: de installatie van ledverlichting in de helft van onze werkplaatsen, een gericht stockbeheer, documenten scannen in plaats van printen en het hergebruik van afvalstukken voor interne mallen en hulpstukken.

Voor een nog fijnere werksfeer zijn we uiteraard ook gaan praten met ‘onze’ mensen. Zo kwamen we te weten wat ze nodig hebben om, elk op hun domein, het best te functioneren. Het gevoel een hechte familie te zijn, zorgt ervoor dat we met z’n allen ook heel efficiënt aan de slag gaan.

En als laatste punt: onze omzet en brutomarge. Onze voorzieningen, ons personeel, de motivatie van iedereen en ook onze trouwe én nieuwe klanten: stuk voor stuk hebben zij ervoor gezorgd dat we het afgelopen jaar, zowel voor omzet als brutomarge, een groei van meer dan 20 % hebben waargemaakt.

Een warme en welgemeende dankuwel is hier dan ook absoluut op zijn plaats. Aan al onze gemotiveerde medewerkers, want zij verrichten elk dag met veel inzet en toewijding hun taak. En ook aan onze trouwe én nieuwe klanten voor hun steun, net als aan al onze betrouwbare leveranciers omdat ze volledig meegaan in ons verhaal.

Last but not least bedank ik ook onze commerciële marketingspecialisten, want met hun inzet zorgen zij voor de uitstraling van Europlex.

Onze doelstellingen voor het boekjaar 2018? Een groei van 15 % behalen. En ik kan al verklappen dat de vooruitzichten aantonen dat we dat cijfer ruimschoots gaan overtreffen!

Dirk Vannerom

Voorzitter Europlex